Eerste schooldag - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Wendy Gils - WaarBenJij.nu Eerste schooldag - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Wendy Gils - WaarBenJij.nu

Eerste schooldag

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

19 Januari 2015 | Spanje, Madrid

Eerste schooldag maandag 19 januari 2015
De heenreis van ongeveer 40 minuten was soepel verlopen. De eerste schooldag verliep anders verwacht. We hadden wat moeite om het lokaal te vinden, maar toen we de logica ervan gevonden hadden, was ook dit snel gevonden. De les startte volgens ons rooster om 9 uur. Omdat we wisten dat de lessen later konden beginnen, keken we er niet raar van op dat er na 10 minuten nog geen leraar was. We zaten ook maar met zes mensen in een klas. Toen er na 40 minuten nog geen leraar was, gingen we naar onze andere les. Maandagochtend is de enige tijd dat we twee vakken op dezelfde tijd hebben. De les was redelijk te volgen, maar ik had af en toe wel wat moeite met het begrip en het accent. Aantekeningen maken vind ik ook lastig, omdat ik wil luisteren en schrijven tegelijk. Deze dag hadden we tot 14.00 uur les, maar uiteindelijk waren we al om kwart over 11 klaar. De laatste twee lessen hadden we namelijk hetzelfde vak, maar dit vak start pas vrijdag. Dit wisten wij, samen met een stuk of zes anderen niet. De lerares, die een goede verstaanbare stem had, kwam dit aan ons melden. Onze andere klasgenoten hadden dit wel meegekregen, maar wij dus nog niet.

Om 12.00 was Mario ook klaar met zijn lessen en hij heeft ons geholpen om een maandkaart voor het openbaar vervoer aan te vragen. Toen we weer thuis waren, was wifi geïnstalleerd. Dit werkte goed. We wilden vandaag graag nog naar de Ikea, omdat we het niet of niet voor een fatsoenlijke prijs konden vinden in het warenhuis El Corte Ingles (Soort grote V&D). Dit was ook een klein tripje, want de Ikea lag een stuk buiten het centrum. Na een klein uurtje waren we aangekomen bij de Ikea. Hier hebben we alles kunnen vinden wat we nodig hadden, van een wasrek tot kussens en van een badmat tot een snijplank. Ondertussen kwam Angela met de opmerking dat de punten voor Informatiemanagement erop stonden. Gelukkig hadden we alle drie een mooi cijfer. Nu moet ik nog maar een cijfer van de drie terugkrijgen. Als die ook voldoende is, dan heb ik jaar 3 helemaal afgesloten. Dat wordt duimen! De rest van de avond hebben we rustig aangedaan. De belangrijkste inkopen zijn nu gedaan. Het appartement ziet er nu in ieder geval een stuk gezelliger uit als toen we aankwamen.