Semana Santa, oftewel vakantie!! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Wendy Gils - WaarBenJij.nu Semana Santa, oftewel vakantie!! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Wendy Gils - WaarBenJij.nu

Semana Santa, oftewel vakantie!!

Door: Wendy Van Gils

Blijf op de hoogte en volg Wendy

01 April 2015 | Spanje, Madrid

De afgelopen weken zijn weer echt voorbij gevlogen. Ook kan ik wel zeggen dat het de afgelopen weken niet rustig in ons appartement is geweest. Het ene naar het andere bezoek kwam langs. Drie weken geleden kwamen de ouders en zus van Angela op bezoek en tevens ook twee vrienden van Boris. Dit was een heel gezellig weekend!

Het weekend erop kwam een vriendin van Angela naar Madrid. Ik dacht een lekker rustig weekend te gaan hebben, maar hierin had ik mezelf vergist. Ik zat nietsvermoedend in de huiskamer toen opeens Annet, Emma en Nadia binnen kwamen stormen. Dit had ik totaal niet verwacht, maar ik vond het echt super leuk! Ik had meteen energie voor drie. Een appartement waar normaal drie mensen slapen, sliepen er nu ineens zeven! Het paste precies. Soms lopen dingen heel anders dan dat je vantevoren zou denken, maar dat mag de pret niet drukken. Helaas zat bijvoorbeeld het weer niet mee en werd het niet warmer dan een graad of twaalf, terwijl het de week ervoor zo’n twintig graden was. Zonder goed weer konden we ons ook prima vermaken. We hebben verschillende keren lekkere tapas gegeten en de sangria mocht natuurlijk ook niet ontbreken. Ook zijn we samen met Boris en Paul naar club Shoko geweest en hebben we vooral veel bijgepraat. In La Latina, een buurt vlakbij het centrum van Madrid, is op elke zondagochtend een grote markt. Daar zijn we ook nog gaan kijken. Groot was de markt zeker. Ik vond het leuk om even over de markt te lopen, ook al verkopen ze veel van hetzelfde. Zelfs de zon liet zich eventjes zien, heel even. Mijn zonnebril kwam dus ook voor vijf seconden van pas.

Helaas was het al zo weer maandag en moest iedereen weer naar huis. Het zou niet lang duren voordat ik Annet, Emma en Nadia weer zou zien. Zelf had ik namelijk een vlucht geboekt naar Nederland voor 26 tot en met 30 maart en hier wisten ze van. Verder had ik dit aan bijna niemand vertelt, omdat ik graag wou dat het een verrassing zou blijven voor mijn ouders. Dit is gelukt, vooral met dank aan mijn zus en Owen. Donderdag landde ik pas om 11 uur en Owen kwam mij gelukkig ophalen. Ik was blij dat ik hem weer kon zien. Pas vrijdagavond heb ik mijn ouders verrast. Ik stond gewoon spontaan in de woonkamer en de reacties waren leuk. Ze hadden verwacht dat ik naar Valencia zou gaan dit weekend, maar dit was dus niet het geval. Ik wil nog wel graag naar Valencia al zal dit er op korte termijn niet meer van komen. De dag erna stond er een voetbalwedstrijd op het programma. Ik had mijn trainer vantevoren ingelicht en gevraagd of ik mee kon doen. Door blessures was het voor mij al ongeveer vier maanden geleden dat ik mee heb kunnen doen, dus ik had er weer erg veel zin in. Ook bijna niemand van mijn teamgenoten wist ervan, dus wederom veel verbaasde gezichten. De uitslag van de wedstrijd was dan niet waar ik op gehoopt had, maar desalniettemin vond ik het super om weer een keer op het veld te staan. In de avond kwamen Annet, Emma en Nadia langs en hebben we samen we wedstrijd Nederland-Turkije gekeken. Toevallig gaven deze avond een college en oud-college een feest. Ik was vantevoren eigenlijk niet van plan om zo heel lang te blijven, omdat ik zondag wel weer fit wou zijn. Dit was niet echt gelukt, want het was super gezellig en leuk om veel collegaatjes weer even gezien en gesproken te hebben. Toen was het helaas alweer zondag en deze dag hebben we samen met het gezin gezellig gegourmet. Gelukkig hoefde ik deze dag niet actiefs te doen, want aan het begin van de dag dacht ik dat ik weinig spierpijn had van de wedstrijd van gisteren, maar daar heb ik mezelf in vergist. Hoe later het werd, hoe meer duidelijk werd dat ik toch echt wel veel spierpijn had. Nu is het ondertussen gelukkig over (drie dagen later). Ook aan mijn tripje naar Nederland kwam weer een eind. Ik had best nog een dagje willen blijven, maar niet voor de weervooruitzichten in Nederland. In Madrid was het al vijftien graden om half elf in de morgen op de dag dat ik weer terug was. De afgelopen twee dagen is het hier top weer geweest, circa 25 graden. Dat is wel iets anders dan stormachtig en regenachtig weer.

Ik ga hier nog even van mijn vakantie genieten. Naast het genieten, moet ik ook weer het schoolse leven langzaam oppakken en het flink aan de slag gaan met het benaderen van bedrijven voor mijn afstuderen. Kortom, genoeg te doen in mijn vakantie. Hopelijk gaat die niet té snel voorbij!

Liefs,
Wendy

  • 01 April 2015 - 13:55

    Olga :

    Hoi Wendy

    Ik had de uitdrukking wel eens willen zien op de gezichten van je ouders toen je ineens in de kamer stond. Toch leuk om weer even een weekendje thuis te zijn. Ik ben blij dat ik je ook weer even gezien heb. Geniet nog even van je vakantie en van het mooie weer, hier Is het nog steeds koud en veel wind.

    Groetjes xxxxx

  • 03 April 2015 - 11:13

    Wendy Van Gils:

    Hoi Olga,

    Ja dat was heel leuk om te zien! Heb wel genoten om weer weekendje thuis te zijn, maar vind het nu ook leuk weer terug in Madrid te zijn. Vond ik ook! Ga ik zeker doen :)

    xxx Wendy

  • 21 April 2015 - 20:25

    Oma En Opa Wolfs:

    Wendy, een dankknuffel heel bijzonder van oma, voor de mooie verjaardagskaart. Dat was echt een verrassing. Je bent heel ver van ons vandaan en toch weer heel dicht bij. Wij houden je reisverslagen steeds bij en mamma en pappa zorgen voor een goede aanvulling. Het duurt niet lang meer dan kun je ook daar weer een punt achter zetten. Stiekem kijken we al uit naar je thuiskomst.
    Je bent een vrolijk zonnetje, ook voor ons.
    Dank en liefs van ons,
    Opa en oma

  • 23 April 2015 - 23:29

    Wendy Van Gils:

    Hoi opa en oma,

    Ik ben blij dat jullie de kaart leuk vonden! Helaas kan ik dan niet bij het etentje zijn, maar het zal vastgezellig worden. Nu komen mijn toetsen allemaal steeds dichterbij, dus moet helaas ook veel leren. Papa en mama zijn nu ook weer in Nederland en was ook leuk ze weer gezien te hebben en om wat leuke dingen samen te doen. Het weer zat ook goed mee. Wanneer ik terug ben, zal ik zeker heel snel weer langskomen!

    veel liefs Wendy xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendy

Hallo allemaal, Vanaf zaterdag 17 januari begint voor mij het avontuur: een minor volgen aan de Universidad Autonoma de Madrid, oftewel UAM. Via deze weg wil ik jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen gedurende deze tijd. Groetjes, Wendy

Actief sinds 13 Jan. 2015
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 4736

Voorgaande reizen:

17 Januari 2015 - 15 Juni 2015

Minor in Madrid

Landen bezocht: