Adios Madrid! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Wendy Gils - WaarBenJij.nu Adios Madrid! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Wendy Gils - WaarBenJij.nu

Adios Madrid!

Door: Wendy van Gils

Blijf op de hoogte en volg Wendy

11 Juni 2015 | Spanje, Madrid

Vandaag is het alweer tijd om Madrid na vijf maandjes te verlaten. Over een half uurtje ga ik richting het vliegveld en over drie uur zit ik hopelijk al in het vliegtuig. Ook mag ik zeggen dat ik heel veel geluk heb aangezien er stakingen op het vliegveld in Madrid zijn, MAAR gelukkig niet vandaag! Als ik gisteren of morgen had gevlogen dan had ik wellicht wel pech gehad.

In mijn vorige blog schreef ik dat ik in Madrid nog een aantal dingen wilde doen. Ondertussen heb ik alles wat ik wilde doen, gedaan op één ding na. Een bezoek aan het paleis heb ik helaas niet kunnen doen. Gisteren en eergisteren ben ik er wel geweest. Eergisteren was het dicht en gisteren scheen het ook weer vanaf 3 uur dicht te zijn. Helaas! Ik ben ook niet meer naar het stierenvechten geweest. Dit is alleen op zondagen en nu ik meer weet hoe stierenvechten in elkaar steekt, lijkt mij het ook niet leuk meer om te zien.

Dit betekent dus dat ik ook veel dingen nog wél heb gedaan! Ik ben nog met een kabelbaan mee geweest en ik ben naar de dierentuin geweest. Het was die dag erg warm, dus de diertjes lagen er een beetje energieloos bij. Zelf had ik ook niet veel meer energie dan de dieren. Desondanks de hitte, vond ik het toch heel leuk om de dieren te bekijken.

Ook ben ik samen met Angela naar Escorial geweest. Dit is een buitenplaatsje van Madrid. We moesten een uurtje met de gewone trein en toen waren we gearriveerd. Dit staat bekent om zijn klooster. Natuurlijk liepen we al meteen de verkeerde kant op, maar toen zijn we maar op een terrasje beland. Ook niet vervelend! We besloten de weg te vragen en het was maar een kwartiertje lopen. Dat kwartiertje bleek ook minstens een half uur te zijn, maar dat vond ik eigenlijk niet erg. Voor het klooster had ik helaas de volle prijs moeten betalen, omdat ik mijn studentenpas niet mee had genomen. Om eerlijk te zijn, vond ik de buitenkant bijna mooier dan de binnenkant. Er waren zeker ook een aantal hele mooie dingen te zien, zoals de plafonds, de kerk en de grafkelder, wat het toch nog een beetje de moeite waard maakte. De honderd schilderijen die ik gezien heb, vond ik niet zo interessant. We hebben ons in ieder geval wel vermaakt.

Er stond ook nog iets op mijn lijstje wat ik zelf graag wilde doen, namelijk naar het zuiden. Het zuiden is het dan wel niet helemaal geworden, maar het zonnetje scheen er ook en het had een prachtig zandstrand. Ik heb het over Valencia! Ik ben er zelf anderhalve dag naartoe geweest. Ik heb heerlijk op het strand liggen bakken, langs het strand gelopen en ’s avonds lekker gegeten. Verder heb ik er niets bezocht, maar ik kwam dan ook vooral voor het strand. Ik ben blij dat ik hier nog naar toe ben geweest.

Ook ben ik nog naar een natuurzwembad geweest, tenminste dat was de bedoeling. Boris, Angela en ik zouden met twee Spanjaarden gaan. Uiteindelijk werd dit een Spanjaard en bleek na een treinreis van 75 minuten en 40 minuten op de bus te hebben gewacht, het zwembad dicht te zijn. Op de website stond dat het open was, maar omdat het weer dit jaar net wat kouder was dan vorige jaren, gaat het zwembad pas deze week open. Als alternatief hebben we nog door een stukje natuur gelopen en met ons handdoekje lekker tussen de krekels gelegen. Al was wel leuk om Mario, de Spanjaard, nog een keer te zien voordat het weer tijd was om naar Nederland te gaan.

Uiteten en terrassen zijn natuurlijk ook dingen die ik hier nog genoeg heb gedaan. De laatste dagen heb ik jammer genoeg alleen weinig van de zon kunnen genieten. Tijd had ik genoeg dus daar lag het niet aan, maar de zon had plaats gemaakt voor de wolken. Ik had niet gedacht dat ik hier nog regen mee zou maken, maar niets is minder waar. Terwijl het is Nederland mooi weer was, was het hier ook een lekker temperatuurtje, maar helaas wel met af en toe wat regen.

Ik ben helemaal gepakt, dus helemaal klaar om weer naar Nederland te gaan. Ik heb hier een hele goede en gezellige tijd gehad in Madrid en had het voor geen goud willen missen. Ook ben ik blij dat ik dit avontuur samen met mijn huisgenootjes Boris en Angela heb meegemaakt. Het weer en het relaxte sfeertje zal ik waarschijnlijk af en toe wel gaan missen. Verder ben ik ook weer blij dat het erop zit en dat ik mijn doelen hier heb bereikt en dat mijn studiepunten mee naar huis gaan! Met een fijn gevoel vlieg ik straks weer naar Nederland.

De vakantie in Nederland kan nu gaan beginnen!
Adios Madrid en tot snel allemaal!


Liefs Wendy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendy

Hallo allemaal, Vanaf zaterdag 17 januari begint voor mij het avontuur: een minor volgen aan de Universidad Autonoma de Madrid, oftewel UAM. Via deze weg wil ik jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen gedurende deze tijd. Groetjes, Wendy

Actief sinds 13 Jan. 2015
Verslag gelezen: 1233
Totaal aantal bezoekers 4733

Voorgaande reizen:

17 Januari 2015 - 15 Juni 2015

Minor in Madrid

Landen bezocht: